למידע וייעוץ מקצועי

למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם
שיפור ביצועים ספורטיביים - איימקס
שיפור ביצועים ספורטיביים
 חיידק הריצה מזמן הפך למגפה עולמית, יותר ויותר אנשים מתמכרים לענף הספורט בו הדרישות הן מינימליות, לכאורה, נעליים, מכנסיים, חולצה וצאו לדרך. אך האם אלו פני הדברים? האם ריצה ללא הכנה מוקדמת, ללא אמצעים טכנולוגיים ובלי תזונה נכונה תאפשר לכם למקסם את הביצועים והסגולות אותם ניתן להפיק מהריצה?
.איימקס, המרכז לניתוח תנועה וספורט לוקח צעד אחד קדימה את ענף הריצה ומסייע לכם להשתפר ולהנות מריצה

לקחת קדימה את הריצה

ריצה היא טרנד עולמי, רבים האנשים העוסקים בענף בשאיפה למראה גופני חטוב, בריאות איתנה ואף רצים חובבנים העושים זאת בשביל להתחבר לאני הפנימי שלהם. הודות לטכנולוגיה המתקדמת ולעלייה הגוברת במודעות לספורט ניתן ליהנות ממגוון דרכים ועזרים לביצועים משופרים: מעבדת ריצה לניתוח תנועה, שורפי שומן וממריצים ואנשי מקצוע המספקים ליווי צמוד ואישי.כל אלה יסייעו להשגת סיבולת משופרת של מערכת לב ריאה, יכולת הובלת חמצן משופרת וחיזוק מסת השרירים. יתרה מכך, מחקרים רבים מוכיחים כי ריצה מפחיתה משמעותית את הסיכון להתפתחותן של מחלות שונות: טרשת עורקים, מחלות לב ויתר לחץ דם – הם רק קוצו של יוד.לצד כל הסופרלטיבים הנצמדים לריצה מסתתרים לא מעט סיכונים (הנובעים מהכנה לקויה, אביזרים לא ראויים וחוסר מודעות) אשר יכולים להוביל להופעתן של פציעות קשות ופגיעה במערכות פיזיולוגיות. לפיכך, רצוי ואף כדאי לקחת את התחביב שלכם צעד קדימה יחד עם הפיתוחים החדשים בענף.

ריצה נכונה

עם ההתפתחות הטכנולוגית עולה קרנם של מעבדות הריצה המתקדמות המאפשרות ניתוח תנועה בזמן אמת.בדיקת ריצה מאפשרת לנטר את תנועות הריצה של האדם, עת הוא מבצע פעילות גופנית, ולנטר את כל תנועות השלד הלקויות.מצלמות המספקות מאות תמונות מזוויות שונות מאפשרות הרכבת תמונה תלת מימדית של התנועה, שמאפשרת הערכה מלאה של טווחי תנועת המפרקים, תנועת השרירים ואף פעילותם החשמלית.סכימה של כל הנתונים מאפשרת פרספקטיבה רחבה על ביצוע הרץ ומאפשרת מתן הערכת מצב מפורטת לשיפור הטכניקה והביצועים. בעזרת אבחון ביומכאני שכזה ניתן למנוע פציעות ולהימנע מתנועות הגורמות לכאבים.

תוספי תזונה לשיפור התפקוד הגופני

ריצה הינה פעילות אירובית אשר מתבצעת לרב בדופק בינוני עד גבוה ומאמצת קבוצות שרירים גדולות למשך זמן ממושך. בשל כך, דורשת הריצה אנרגיה רבה מהעוסקים בענף מכיוון שקצב לב מוגבר מוביל לאספקת חמצן גדולה יותר.בכדי לספק אנרגיה למערכות הגופניות השונות יש צורך באספקה סדירה של אנרגיה, והתזונה שלכם היא משמעותית מאוד בכל הקשור לכך. הרגלי תזונה בריאים, ארוחות מאוזנות ותוספי תזונה שיפצו על חוסרים הקיימים בגופכם יובילו לניצולת מקסימלית של הביצועים שלכם. עולם התוספים כולל מגוון רחב של מוצרים: מחומרים טבעיים ועד חומרים מהונדסים גנטית, מתוספי חלבון פשוטים ועד ממריצים מורכבים. חשוב מאוד להתייעץ עם דיאטנית קלינית עם ניסיון בענף על מנת לנתח את התזונה האישית שלכם ולבדוק מה מתאים לכם.
לסיכום,
איך לרוץ נכון, זאת אינה רק שאלה של טכניקה, אלא של ניצול נכון של משאבים, יכולות ושימוש נכון בטכנולוגיות הקיימות. המסע לעבר ריצה נכונה מתחיל בצעדים קטנים ומדודים של תזונה נבונה, הכנה ראויה ובדיקה מעמיקה המאבחנת את טכניקת הריצה שלכם.הסתייעו בגורמים מקצועיים עם ניסיון וידע בעולם הספורט, איתם תאיצו את הצעדים שלכם ותזכו לביצועים משופרים.
צריכים ייעוץ מקצועי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם