החזרים למבוטחי כללית מושלם (עד 40% בהתאם לפוליסה שלך)
|
החזרים למבוטחים פרטית (עפ"י הפוליסה שלך)
למידע וייעוץ מקצועי
מדרסים בהתאמה אישית - איימקס

מדרסים בהתאמה אישית מלווים בבלבול רב בקרב אנשים המעוניינים במדרס איכותי. יש נטייה לחשוב כי כל מדרס הנמכר מהמדף הוא מדרס בהתאמה אישית והטעייה זו עלולה להעמיק את הבעיה ממנה סובלים מטופלים הזקוקים למענה טיפולי ואף לעכב החלמה ושיקום של המצב. בשורות הבאות מסביר בהרחבה ד"ר סאם חמיס מנהל מרכז איימקס, פיזיותרפיסט מומחה לביומכניקה קלינית וניתוח תנועה, על סוגי המדרסים השונים, דרכי ההתאמה השונות ומשמעותן לכף הרגל וכמובן מה ניתן לצפות ממדרסים איכותיים בהתאמה אישית. ד"ר סאם ח'מיס מספק הצצה אל עולם הידע שלו בתחום המדרסים, על התפתחות התחום ועל התובנות בגינן הגיע להתאמת מדרסים אותה הוא מבצע היום במרכז איימקס.

 

 

מהם מדרסים בהתאמה אישית?

כל מדרס מהמדף המגיע בקופסא מוכנה, אפילו כזה שעושים לו התאמה עם אביזר חיצוני נוסף, נחשב 'מדרס מדף'. 'מדרס מדף' אינו נכנס תחת קטגוריה של מדרסים בהתאמה אישית.

מדרסים בהתאמה אישית הם אלו אשר מכינים אותם לאחר בדיקה קלינית, אבחון יסודי וביצוע מדידות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

בתור מומחה בתחום כפות הרגליים וביומכניקה של התנועה, אני מתקשה להמליץ על שימוש במדרסי מדף. המקרים היחידים בהם ניתן להמליץ על מדרסים ללא התאמה אישית / מדרסים מוכנים מראש הם כאשר מדובר באבחנות קלות ובמקרים פשוטים במיוחד, אך במציאות אינני נתקל במקרים כאלה.

בנוסף, אני סבור שכל מטופל שמגיע אלי עם בעיה קלה או קשה, ללא קשר להליך ניתוחי, מבחינתו מדובר בבעיה מהותית המפריעה לו בתפקודי היום-יום וגורמת לו לכאב ולכן, יש להתייחס בכובד ראש ולהתאים מדרסים בהתאמה אישית בכל מקרה.

 

מדרסי מדף

מדרסי מדף מנציחים פתולוגיות קיימות

 

איך לוקחים מידות למדרס?

לקיחת מידות עבור מדרסים בהתאמה אישית יכולה להתבצע בשתי שיטות, אשר כל אחת מהן תוביל לתוצאה שונה במהות:

שיטה ראשונה להתאמת מדרסים: על פי שיטה זו לוקחים מידה של כף הרגל בנשיאת משקל על ידי דריכה בקופסת ספוג או חומר אחר או סורק שסורק את כף הרגל. בכל המצבים האלו נקבל את מנח כף הרגל הלקוי, זה שבגינו האדם פיתח את הכאב ולצורך כך הגיע לבצע התאמת מדרסים.

חשוב לזכור כי הסיבה לכאב היא לרוב מנח לא תקין שיש לשנות ולהביא לתיקונו, לכן במידה ונבצע התאמת מדרס על סמך המדידה הזו אנחנו נייצר למעשה מדרס אשר ישמר את המנח הלא תקין של כף הרגל, מצב שלא יועיל ואף עלול להזיק לבעיה.

שיטה שנייה להתאמת מדרסים: השיטה הנכונה יותר למדידת כף הרגל, בה סורקים את כף הרגל ללא נשיאת משקל ועומס, כאשר היא באוויר, ומביאים אותה בצורה פאסיבית לעמדה המתוקנת שלה. רק באופן הזה ניתן להביא את מנח כף הרגל למנח ניטרלי ומתוקן, לשחזר את הקשת המדיאלית שלא תצנח או תקרוס פנימה תחת משקל הגוף.

לקיחת מידות למדרס בהתאמה אישית על פי שיטה זו, יכולה להתבצע על ידי צילום/ סריקה/ גיבוס של כף הרגל, כל עוד היא ללא נשיאת משקל.

זו השיטה שאמליץ לייצר לפיה את המדרס בהתאמה אישית לו אתם זקוקים.

 

מאילו חומרים מייצרים מדרסים איכותיים?

פרט חשוב שיש לשים לב אליו בבניית מדרסים בהתאמה אישית, הוא החומרים מהם עשוי המדרס והתיקון במנח שנעשה בעקבות חומרים אלו. כתלות בחומרת הבעיה, נייצר את המדרס מחומרים קשיחים יותר או קשיחים פחות.

חשוב שחומרים אלה לא יתעוותו תחת עומס משקל הגוף ותחת המנח הספציפי הלקוי. כמו כן, המדרס והתיקון הזוויתי אמור להיות עמיד לאורך שנים ולבלום את התבנית הלא תקינה של כף הרגל.

לצורך העניין, בכדי להקנות תמיכה כנגד קריסה פנימית של קשת כף הרגל, נשתמש בחומרים קשיחים אשר יהיו עמידים תחת משקל הגוף ולא ימעכו בעת נשיאת משקל.

דרך לבדוק אם המדרס עשוי מהחומרים הרלוונטיים היא לנסות לקפל את המדרס באמצעות הידיים. במידה והוא מתעוות ומשנה את המבנה שלו על ידי לחיצה עם הידיים, סביר להניח שהמדרס יתעוות גם ברגע שנעמוד עליו עם משקל הגוף כולו. כלומר, חומר כזה לא מתאים ואינו מספק את התמיכה הדרושה לתיקון מנח הרגל.

 

מדרסים בהתאמה אישית מתחילים באבחון מעמיק

יצירת מדרסים בהתאמה אישית לא מסתכמת רק באיכות החומר או המוצר, אלא באבחון המקדים אשר עוזר לנו להבין את הקשר המכני הקיים בין הכאב לסימפטומים. רק לאחר הבנת קשר זה לעומק מתחילים בתהליך בניית מדרס בהתאמה אישית.

לסיכומו של דבר, אמליץ להתחיל מאבחנה מדויקת אצל איש מקצוע לאחר לקיחת מדידה ללא נשיאת משקל בכדי לקבל את המנח המתוקן של כף הרגל. בנוסף, כפי שמצוין לעיל, יש לבחור במדרס העשוי מחומרים קשיחים דיים, כאלה שלא יקרסו תחת עומס של משקל הגוף בהליכה וריצה לאורך שנים. ההישג הרצוי לאחר התאמת מדרסים הוא תיקון של מנח כף הרגל לתבנית תקינה וללא כאבים.

 

מדרסים ברישיון משרד הבריאות

 

במידה ותבואו במגע עם מכון המייצר מדרסים בהתאמה אישית המכבד את הלקוח וחושב על טובתו, יבוא הדבר לידי ביטוי על ידי מתן אחריות על המדרסים, ביצוע תיקונים במידת הצורך ולא פחות חשוב מכך אישור של גורם רשמי כגון משרד הבריאות. באמצעות כל אלה תוכלו לדעת בביטחון שרכשתם מדרסים איכותיים מהשורה הראשונה, אשר ילוו אתכם לאורך זמן ויועילו לבריאותכם במרוצת השנים.

 

שחר צוברי ממליץ על איימקס
ד"ר סאם ח'מיס עם שחר צוברי מבצעים אבחון יסודי

 

פציעת ספורט - כאב פטלו פמורלי
אבחון מעמיק מסייע לנו בהתאמה אישית ומדויקת של מדרסים

 

קצת על סאם ח'מיס ועל העיסוק במדרסים בהתאמה אישית

העניין שלי בנושא כפות רגליים והתאמת מדרסים התחיל בשנת 1998 כאשר הרגשתי שקיים צורך במתן תמיכה חיצוני למנח כף הרגל מעבר לטיפולי פיזיותרפיה החשובים לעבודה על טווחים, כוח וכמענה לסימפטומים כאלה או אחרים.

כאשר התחלתי להתעניין בתחום עשיתי בדיקה מקיפה של כל המדרסים והספקים הקיימים בארץ. אחת מהשיטות להתאמת מדרסים אליה נחשפתי בתחילת דרכי הייתה על ידי עמידה על סורק והטבעת כף הרגל בנשיאת משקל, שיטה שכיום אני יודע לומר שאינה הדרך האידיאלית לביצוע מדידה וליצירת תבנית תקינה של כף הרגל (למעלה מתואר הנושא בהרחבה). בנוסף, מניסיון למדתי שלא ניתן לתקן מנח כף רגל על ידי הגבהתה באמצעות חומרים רכים אשר לא מאפשרים תיקון משמעותי למנח ועקב כך התחלתי לבדוק מדרסים שונים המיוצרים בעולם והגעתי לגישה הפודיאטרית.

הגישה הפודיאטרית, בה דוגלים באמריקה וקנדה, מתבססת על הביומכניקה של כף הרגל. באותה תקופה, בשנת 2001 התחלתי את עבודתי כמנהל מעבדת ההליכה הראשונה שהוקמה בארץ לניתוח תנועה ובדיקת ביומכניקה של הגפה התחתונה וכף הרגל. התחלתי ללמוד את הגישה של הפודיאטרים האמריקאים והקנדים, השתתפתי בכנסים בארה"ב ובקנדה של הארגון הפודיאטריה העולמי הדן בטיפולים שמרניים וכירורגיים, הדרך לאבחון וטיפול בכף הרגל והשיטה שלהם להתאמת מדרסים.

על פי השיטה, בדומה למחוך המתקן מנח גב אצל ילד עם עקמת, יש להתאים מדרס על ידי לקיחת מנח מתוקן של כף הרגל אשר ניתן להשיג רק ללא נשיאת משקל.  על ידי הבנת הביומכניקה של כף הרגל, לפיה ישנם שלושה חלקים – אחורי אמצעי וקדמי והבנת שפת הפודיאטרים ושפת המעבדות שמייצרות את המדרסים למדתי מה התיקונים והמניפולציות שניתן וצריך לעשות. כמו כן, למדתי מתי יש צורך בשימוש בחומרים קשיחים יחסית על מנת לשמור את הרגל במנח הנכון.

אני מאחל לכם בריאות איתנה ומזמין אתכם להתייעץ איתי ועם צוות מרכז איימקס בכל הקשור לניתוח תנועה מעמיק לפני התאמת מדרסים, וכמובן ההתאמה עצמה.

צרו אתנו קשר


סאם ח'מיס - מרכז איימקס
ד״ר סאם ח׳מיס

מומחה וחוקר בתחום של ביומכאניקה וניתוח תנועה, מנהל את המעבדה לחקר ההליכה והתנועה במרכז הרפואי ת"א (איכילוב) ועוסק בהערכה, אבחון וניתוח הליכה ותנועה ומחקר. סאם הוא פיזיותרפסיט מוסמך, בוגר אוניברסיטת ת"א לתואר ראשון בפיזיותרפיה (B.PT) ושני (M.Sc) וכן בעל תואר שלישי (PhD) בתחום של ניתוח הליכה.


תפריט נגישות

מחירון טיפולים
  • טיפול פיזיותרפיה פרטני – 300 ש"ח
  • פגישת ייעוץ עם ד״ר סאם ח׳מיס – 480 ש"ח
  • מעבדת ניתוח הליכה וריצה עם דו"ח – 1,600 ש"ח
  • מעבדת ניתוח הליכה וריצה כולל פגישת הסבר לאחר כשלושה שבועות – ללא דו"ח – 1,150 ש"ח
  • מדרסים ביומכאניים – 2,900 ש"ח
  • מדרסים ביומכאניים לילדים – משתנה לפי מידת כף הרגל והאבחנה – 1,200-2,900 ש"ח
האם אנחנו עובדים עם הקופות או ביטוחים פרטיים?

איימקס היא קליניקה פרטית ואין לנו הסדר עם קופות החולים.

חברי כללית מושלם יכולים לקבל החזר של עד 94 ₪ לטיפול בכפוף לפוליסה.

בנוסף, מבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים יכולים לבקש החזרים של עד כ-80% מעלות הטיפול, בהתאם לפוליסה שלהם.

שעות הפעילות
  • יום ראשון 8:00-19:00
  • יום שני 13:00-22:00
  • יום שלישי סגור
  • יום רביעי 12:00-20:30
  • יום חמישי 13:00-22:00
  • יום שישי 8:00-14:00
  • יום שבת סגור
אנחנו ממשיכים כל הזמן לתת שירותים בהתאם להנחיות משרד הבריאות
צריכים ייעוץ מקצועי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם