החזרים למבוטחי כללית מושלם (עד 40% בהתאם לפוליסה שלך)
|
החזרים למבוטחים פרטית (עפ"י הפוליסה שלך)
למידע וייעוץ מקצועי
איימקס תל אביב
טכנולוגיה חדשנית לשיפור חווית הריצה

שיפור טכניקת ריצה והחוויה מהפעילות הגופנית בעזרת טכנולוגיה חדשנית!
עם השנים צובר תאוצה "חיידק" הרצים שמוציא יותר רצות ורצים לרחובות ולמרוצים.

פציעות ריצה במירוץ

מרוץ הלילה 2007

 

פציעות ריצה

ריצה הינה פעילות אירובית המתבצעת בדופק בינוני עד גבוה, הריצה תורמת לחיזוק מערכת לב – ריאה, משפרת ואף מגדילה את יכולת ההובלה של החמצן לתאים, מחזקת את השרירים ומפחיתה באופן משמעותי סיכונים למחלות שונות כמו: יתר לחץ דם, טרשת עורקים, ומחלות נוירודגנרטיביות שונות.
אך אליה וקוץ בה, יחד עם ההנאה הצרופה שמפיקים רבים מן הפעילות הגופנית המאומצת, טמונות גם פציעות. שכיחות פציעות ריצה הינה רבה והפציעות אינן פוצחות על אף קבוצת גיל.

גורמים לפציעות ריצה
ריצה, בניגוד להליכה, מובילה למצבים בהם שתי הרגליים של הרץ נמצאות באוויר בנקודת זמן מסוימת. לפיכך, כל פעם שרגלו של הרץ תפגע בקרקע גופו יספוג זעזועים בעלי עוצמה רבה, המגיעים לרמה שלפי שלושה ממסת הגוף של הרץ!

האיבר הראשון שיחוש את מלוא עוצמתו של הזעזוע הינו כף הרגל, רבות תלוי בכף הרגל לגבי המשך מסלולו ועוצמתו של הזעזוע. הזעזוע מתקדם לאורכן של הרגליים,  חולף דרך עמוד השדרה ויכול להגיע עד הגולגולת עם עוצמת זעזוע פחותה, כתלות במסלול ובעוצמה. כפי שניתן להבין, הזעזוע שנוצר בעת המפגש עם הקרקע והמשך דרכו בגופנו הוא הסיבה העיקרית לפציעות ריצה שונות.

פציעות ריצה נפוצות
ישנן פציעות ריצה שונות ומגוונות, נמנה את הבולטות והשכיחות ביניהן: נקעים חוזרים, דלקת בגיד אכילס, פציעות ברכיים, דלקת ברצועה, (ITB Syndrome), דורבן בכף הרגל (Plantar Fasciitis), כאבים בקדמת השוק (Shin splints), שברי מאמץ וכאבים בגב התחתון.

 

בדיקת ריצה במרכז איימקס

צילום של נבדק בזמן בדיקה

השפעת הגוף על הריצה
למבנה גופנו, לפיזיולוגיה ואף לגנטיקה שלנו תרומה רבה להתרחשותן של פציעות ריצה. חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה (הערכות מדברות על 85-90%) בעלי אסימטריה גופנית. דרכי הביטוי של האסימטריה הינם רבים, לדוגמה: עקמת בעמוד שדרה, הבדל באורך רגליים, קשת שטוחה או גבוהה, מבנה עצמות, מנח ומבנה מפרקים, צורה ואורך של שרירים (לא חזקים דיים או אינם ארוכים מספיק), גידים, מפרקים ורצועות שאיבדו מגמישותם או חסרו אותה מלידה.

גורמים המשפיעים על ריצה
מלבד הגורמים הגופניים שהזכרנו ישנם גם גורמים חיצוניים שנותנים אותותיהם והינם גורמי סיכון לפציעות ריצה. טעויות בטכניקת אימון (עומס יתר, טכניקה לקויה וכד'), מסלולי ריצה לא מותאמים ונעליים אשר לא מתאימות לאופי הפעילות עלולים גם הם להגביר את הסיכון לפציעות ריצה.

מניעת פציעות ריצה

ניתוח ריצה תלת מימדי באיימקס מאפשר אבחון מקצועי ומקיף של ליקויים ובעיות שעלולים להעלות סיכון לפציעות.
ככל שיערך אבחון מקצועי מוקדם יותר כך תוכלו לחזור לפעילות מוקדם יותר, באופן בריא יותר ועם כלים שיסייעו לכם לשיפור טכניקת הריצה ולמניעת פציעות ריצה בעתיד.
גם אם אתם נמנים על אותם יחידי סגולה שעדיין לא חוו פציעת ריצה ולא חשו כאבים אף פעם במהלך פעילות גופנית אז ניתוח ריצה הוא גם בשבילכם. ניתוח מקיף ומעמיק של הריצה שלכם בזמן אמת יאפשר מניעת פציעות בעתיד, מידע רב על הביומכניקה של הריצה, האינטראקציה בין כוח השרירים שלכם, גמישות המפרקים ומנח העצמות במהלך הריצה. כל אלה יאפשרו לכם להגן בצורה טובה יותר על כפות הרגליים והקרסוליים שלכם, להפחית זעזועים מהברכיים, הירכיים והגב התחתון ולמנוע כאבים מיותרים.
בדיקת ריצה באיימקס היא הדרך האמינה והמדויקת ביותר להבנת הגורמים לפציעות והמפתח לבניית תכנית טיפולים יעילה להפחתת כאבים ולמניעת פציעות נוספות בעתיד.
אל תאמר לי זה לא יקרה או אני רק עושה חובבן שעושה ספורט להנאתי ולכן אין לי צורך בכך, הסטטיסטיקות מראות אחרת. פציעות ריצה רבות מתרחשות דווקא בקרב חובבנים אשר לא מודעים מספיק לגופם, לטכניקות שונות ולאופי הפעילות.
יותר ויותר עוסקים בריצה, בין אם באופן מקצועי ובין אם כתחביב פונים לאבחון וניתוח סגנון הריצה באופן תלת-מימדי על מנת לאתר את תנועות לקויות ובלתי יעילות העשויות לגרום בשלב זה או אחר לכאבים ולפציעות. הבנה טובה יותר של התנועות והכרה מעמיקה יותר עם הגוף שלך הינה צעד ראשון וחשוב בדרך למרתון של חייך!

אבחון ריצה

דמות תלת מימדית המייצגת את תנועותיו של הנבדק בבדיקת ריצה באיימקס

 

אבחון ריצה

באיימקס מבצעים אבחון ריצה יחד עם הערכת טווחי תנועה של המפרקים, בדיקת היציבה שלכם, בדיקת כוח השרירים שלכם והמנחים הביומכניים. ניתוח הריצה באיימקס מבוצע תוך כדי בדיקה תלת מימדית של כל תנועות הגוף בזמן אמת של ריצה בעזרת 6 מצלמות אינפרא אדום מיוחדות. המצלמות מתעדות את תנועות הגוף שלכם בתדירות של 120 תמונות לשנייה. בנוסף, מתבצע צילום וידאו ונבדקת הפעילות החשמלית של השרירים אותם אתם מפעילים בזמן הריצה.

בדיקה למניעת פציעות ריצה במרכז איימקס

מצלמות אינפרא אדום אופטיות לבדיקת ריצה באיימקס- קולטות בתדירות של 120 תמונות בשנייה.

בסיום בדיקת הריצה (אשר נערכת באופן מקיף מאוד אך לא פולשני) מעובדים הנתונים ומתורגמים בעזרת תוכנה מיוחדת לכדי דמות תלת מימדית , המייצגת את תנועות הנבדק. תנועות הגוף שלכם מתורגמות לערכים מספריים וגרפים אשר מאפשרים לזהות את מקור הבעיה לפרטי פרטיה ולהצביע על הדרכים לפתרון.

סך כל הנתונים המתקבלים במעבדת הריצה באיימקס מאפשרים לצוות המומחים שלנו לאבחן בצורה מקיפה, לזהות את הבעיות והליקויים שלכם ולהמליץ על הפתרונות האפשריים. איימקס דוגלים במעטפת טיפולית המאפשרת גם אבחון מקיף וגם טיפולים פרטניים המותאמים באופן אישי למטופל; טיפולי פיזיותרפיה נרחבים, התאמת מדרסים בהתאמה אישית, התאמת נעליים, אימון תוך מתן פידבק, פילאטיס ועוד מגוון פתרונות לכל בעיה. אנו שמים לנו לדגל לשמור על בריאותו הגופנית של הרץ יחד עם שיפור טכניקת ריצה (תיקון ריצה), ביצועי הריצה וחווית הריצה.
מי צריך בדיקת ריצה?
בדיקת הריצה מתאימה לכל אדם אשר מעוניין לתקן את ריצתו, לשפר הישגיו, לנצל את מקסימום היכולות הגופניות שלו תוך כדי שמירה על בריאותו. בנוסף, לסובלים מכאבים, למי שסובל מפציעות חוזרות וטורדניות בעת הליכה, ריצה או כל פעילות גופנית. ספורטאים רבים שעמדו בפני תחילתה של תקופת אימונים חדשה או אשר חדלו להתאמן עקב פציעה מצאו את בדיקת הריצה באיימקס כיעילה מאוד, ככזאת שסייעה להם להחלים מפציעה ואשר הובילה לשיפור טכניקת הריצה שלהם ולמניעת פציעות עתידיות!
אנו מזמינים את כל מי שרוצה לעשות קפיצת מדרגה ולדאוג לבריאות הגופני שלו ליצור אתנו קשר בהקדם!
אולי יעניין אותך גם:

סאם ח'מיס - מרכז איימקס
ד״ר סאם ח׳מיס

מומחה וחוקר בתחום של ביומכאניקה וניתוח תנועה, מנהל את המעבדה לחקר ההליכה והתנועה במרכז הרפואי ת"א (איכילוב) ועוסק בהערכה, אבחון וניתוח הליכה ותנועה ומחקר. סאם הוא פיזיותרפסיט מוסמך, בוגר אוניברסיטת ת"א לתואר ראשון בפיזיותרפיה (B.PT) ושני (M.Sc) וכן בעל תואר שלישי (PhD) בתחום של ניתוח הליכה.


תפריט נגישות

מחירון טיפולים
  • טיפול פיזיותרפיה פרטני – 300 ש"ח
  • פגישת ייעוץ עם ד״ר סאם ח׳מיס – 480 ש"ח
  • מעבדת ניתוח הליכה וריצה עם דו"ח – 1,600 ש"ח
  • מעבדת ניתוח הליכה וריצה כולל פגישת הסבר לאחר כשלושה שבועות – ללא דו"ח – 1,150 ש"ח
  • מדרסים ביומכאניים – 2,900 ש"ח
  • מדרסים ביומכאניים לילדים – משתנה לפי מידת כף הרגל והאבחנה – 1,200-2,900 ש"ח
האם אנחנו עובדים עם הקופות או ביטוחים פרטיים?

איימקס היא קליניקה פרטית ואין לנו הסדר עם קופות החולים.

חברי כללית מושלם יכולים לקבל החזר של עד 94 ₪ לטיפול בכפוף לפוליסה.

בנוסף, מבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים יכולים לבקש החזרים של עד כ-80% מעלות הטיפול, בהתאם לפוליסה שלהם.

שעות הפעילות
  • יום ראשון 8:00-19:00
  • יום שני 13:00-22:00
  • יום שלישי סגור
  • יום רביעי 12:00-20:30
  • יום חמישי 13:00-22:00
  • יום שישי 8:00-14:00
  • יום שבת סגור
אנחנו ממשיכים כל הזמן לתת שירותים בהתאם להנחיות משרד הבריאות
צריכים ייעוץ מקצועי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם