פילאטיס

 עמוד הבית / שירותים / פילאטיס
פילאטיס
פילאטיס

BioMove Pilates-  אימוני פילאטיס בגישה ייחודית במרכז איימקס.

BioMove אימוני פילאטיס המשלבים את עקרונות הגישה הביומכאנית בדגש על תרגול פונקציונאלי.
 
פילאטיס במרכז איימקס נולד מהרצון לספק מעטפת מושלמת לכל מי שנכנס בסף דלתנו. בין אם מדובר בשיקום פציעות, רצון לשיטת אימון יעילה, תרגול לספורטאים, או פעילות גופנית סדירה - תמצאו את מבוקשכם במרכז איימקס.
הידע, המקצועיות, המחקר והנסיון הרב אותו צברנו במהלך השנים מאפשרים לנו לבצע אבחון מקיף, לזהות ליקויים ולהתאים תכנית אימון אישית על פי הצרכים הייחודים של כל מתאמן ומתאמן.
 הדגש בשיעורי הפילאטיס במרכז איימקס הוא על היחס האישי אותו מעניק המדריך (פיזיותרפיסט ומדריך פילאטיס בהכשרתו) והליווי לאורך כל התהליך.
    

שיעור פילאטיס במרכז איימקס

שיעורי פילאטיס במרכז איימקס מתבצעים על פי הגישה הביו-מכאנית מדגישים את חשיבות השפעת מיקומם של חלקי הגוף במרחב ומיקומם האחד ביחס לשני במהלך פעילות הגוף.
מטרות אימון הפילאטיס באיימקס: שיפור בתפקוד היומיומי, שיפור ביצועים ומניעת פציעות ספורט.
השפעות אימון הפילאטיס באיימקס: חיזוק שרירים, שיפור גמישות מפרקים ושרירים, הפעלת שרירי היציבה תוך שיפור הסיבולת ושיפור הקואורדינציה השרירית והתנועתית, שליטה בתנועות הגוף השונות.

מהי שיטת פילאטיס?
פילאטיס הינה שיטת תרגול שנוסדה על ידי ג'וזף פילאטיס בתחילת המאה הקודמת.
זוהי שיטת תרגול של מנחי גוף ותנועות פונקציונאליות המבוצעת על מזרן או בשימוש במכשירים ייחודיים. העיקרון הראשי המנחה בשיטה זו הוא Contrology, שפירושו שליטה בתנועות הגוף ובהפעלת השרירים בכל היבט בחיי היומיום תוך יצירת תנועה זורמת ויעילה יותר.  בכדי להשיג שליטה בתנועה יש  להתחיל ולפעול מ"המרכז", כלומר, להפעיל את שרירי הליבה (שרירי יציבה הממוקמים סביב עמוד השדרה, חגורת הכתפיים וחגורת האגן) טרם ביצוע תנועה רצויה עם הגו והגפיים. בנוסף, בזמן התרגול שמים דגש על ריכוז ודיוק בתנועות.

 "אתה תצבור יותר כוח מכמה מאמצים נמרצים וממוקדים מאשר מאלף תנועות נרפות ואדישות" (ג'. פילאטיס)

פילאטיס בקבוצות קטנות 

האימונים באיימקס מתבצעים בקבוצות קטנות תוך מתן מענה אישי וליווי מקצועי לכל מתאמן על פי צרכיו. כל מתאמן חדש שמגיע להתנסות בשיטת פילאטיס באיימקס עובר אבחון יסודי (מחוץ לזמן השיעור) על ידי פיזיותרפיסט שכולל אבחון אורתופדי וביומכני מפורט וזיהוי ליקויים. האבחון מתבצע ללא עלות וזאת על מנת לקבל תמונת מצב רחבה שתאפשר התאמת תכנית אימון אישית העונה לצרכיו ורצונותיו של המתאמן. אימוני פילאטיס בקבוצות קטנות מאפשרות לעקוב אחר כל מתאמן ומתאמן, לזהות ליקויים בזמן אמת, לתקנם ולחזק את הדרוש.
העבודה בקבוצות קטנות מעניקה מוטיבציה נוספת והוכחה מדעית כיעילה לשיפור הישגים. יש מי שמעדיף פילאטיס בקבוצות קטנות לצרכי למידה וזאת מכיוון ובכל זמן נתון ניתן לצפות במתאמנים אחרים ואותם אפשר לקחת כנקודת ייחוס.   
יחס חניכה אישי עבורנו הינו בגדר חובה והמדריכים עם היד על הדופק כך שמנוחה אינה המטרה לשמה באים:)
 
פילאטיס בקבוצות קטנות 

פילאטיס שיקומי  

פילאטיס שיקומי במרכז איימקס מועבר על ידי מדריכים אשר הם פיזיותרפיסטים המוסמכים בהדרכת פילאטיס שיקומי, בעלי ניסיון רב בתחום האימון והשיקום הגופני. ההדרכה המקצועית, ההכשרה האקדמאית והניסיון הטיפולי של מדריכי פילאטיס (שהינם פיזיותרפיסטים בהסמכתם) מהווה יתרון עצום בהדרכת האימון והתאמתו בצורה מדוייקת יותר עבור המתאמן. בכל הקשור לפציעות במערכת שריר-שלד, לקויות יציבה ושיווי משקל, כאבים כרוניים מומלץ מאוד לבחור במדריך פילאטיס שהינו פיזיותרפיסט, בפרט כאשר מדובר בפילאטיס שיקומי המצריך רמת מיומנות גבוהה יותר. זאת מכיוון שלפיזיותרפיסט קיים ידע וניסיון בהבנת המהלך השיקומי שעוברים המטופלים טרם הגיעו לאימוני הפילאטיס וכך יכולים לשלב את התרגול בשיטת פילאטיס עם הדרישות השיקומיות.
פילאטיס שיקומי מצריך שילוב של ידע מתקדם בתחומי הפיזיותרפיה, פיזיולוגיה, קינזיולוגיה וביומכניקה ולשם כך בדיוק שילבנו את זה כחלק מהשירותים אותם אנו מציעים במרכז איימקס..

אימוני פילאטיס - למי זה מתאים?

  • אימוני פילאטיס אפשר להתחיל בכל גיל, כולל ילדים ובגיל השלישי.
  • האימון יכול להתאים למגוון רחב של אוכלוסיות: ספורטאים, רקדנים, שיקום פציעות, לקויות יציבה, שחיקת מפרקים (אוסטיאוארטריטיס),דלדול עצם (אוסטיאופורוזיס), כאבי גב וצוואר, בעיות בשיווי המשקל, הריון ולאחר לידה ועוד.
פילאטיס שיקומי

פילאטיס לכאבי גב תחתון 

הסיבות להופעת כאבי גב תחתון רבות ומגוונות, אצל רוב האנשים המקור לכאב איננו מאובחן ולכן בעיקר במצבים בהם הכאב הופך לכרוני הוא מוגדר "כאב גב תחתון לא ספציפי". פילאטיס הינה שיטת תרגול מומלצת לסובלים מכאבי גב. ישנו שיעור גבוה של מדווחים על ירידה בכאבים בגב ועלייה ביכולת התפקוד היומיומי.

 היעדים המרכזיים בתרגול שיטת פילאטיס עבור הסובלים מכאבי גב:
  1. הפעלה תת מרבית של שרירי הליבה בכדי לשפר את הסיבולת שלהם לפעול לייצוב עמוד השדרה בזמן תפקוד גופני.
  2. הגמשת ומתיחת עמוד השדרה ומפרקי הירכיים בכדי להפחית את הדחיסה בין חוליות עמוד השדרה.
  3. שינוי ביציבה של עמוד השדרה ובתנוחת האגן.
  4. הגדלת המנעד התנועתי המוגבל של המתרגל. תורם להתמודדות עם פחד מתנועות מסוימות שמכאיבות לו בדרך כלל.
  5. חיזוק שרירים חלשים בגו ובגפיים התחתונות. השרירים שעלולים להיחלש הם זוקפי גב, שרירי בטן, שרירי הישבן,
    סביב מפרק הירך: מקרבים, מרחיקים, מכופפים ומיישרים, מסובבים, מישרי ומכופפי הברך, שרירי הסובך בשוק ועוד.

    פילאטיס לכאבי גב תחתון

פילאטיס לספורטאים

ספורט חובבני ובעיקר ספורט הישגי דורשים מגוף האדם יכולות פיזיות גבוהות, כגון: כוח מתפרץ, סיבולת לב ריאה וסיבולת שרירית, שיווי משקל, זריזות, שליטה תנועתיות גבוהה ודיוק בתנועה ועוד. שילוב של אימוני פילאטיס בתכנית אימון של ספורטאי (גם חובבן) יכול להוות נדבך חשוב בשיפור ביצועים ומניעת פציעות. 
 

פילאטיס לשיפור ביצועים ומניעת פציעות ספורט

עבור ספורטאים ברמה גבוהה הפילאטיס יכול להוות חימום שגרתי ומהיר בו מפעילים את כל הגוף בהרמוניה. סדרת תרגילי פילאטיס קלאסיים מהווים חימום שיפעיל את שרירי הליבה בפרט ויגביר את זרימת הדם אל השרירים. במהלך התרגול מתהווה שילוב ייחודי בין גמישות, כוח ודיוק. לכן, בטווח הרחוק אימוני פילאטיס יכולים לשפר את יעילות התנועה והנשימה, גמישות ,הריכוז והדיוק של הספורטאי.
 

פילאטיס לשיקום ספורטאים

בשיקום לאחר פציעת ספורט תרגול שיטת הפילאטיס מהווה נקודת מעבר טובה ובטוחה בחזרה לאימונים, מדוע? פילאטיס מאפשר לבצע שינויים בתרגול עבור אזורים חלשים ו/או פגיעים בגוף. כגון שינוי מנחים, מתן תמיכות שונות ושימוש באיבזרי תרגול מגוונים. אימוני הפילאטיס מדגישים השגת מנח נכון של עמוד השדרה בכל פעילות גופנית וחיזוק השרירים אשר מקיפים את המפרקים. כל זאת, על מנת לסייע לאזור הפגוע להתחזק, להשיג יותר יציבות מפרקית ושליטה תנועתית. באופן יותר כללי היציבה של הספורטאי יכולה להשתפר אפילו מעבר לרמתה טרם הפציעה.
 
מוזמנים להתנסות בעצמכם - צרו קשר וקבעו שיעור פילאטיס במרכז איימקס בתל אביב 

  • איימקס
  •   רח' שאול המלך 39 תל אביב 6492807
  •   03-5278060
  •   03-5222583
  •  imacs@imacs.co.il
איימקס - ניתוח תנועה

מרכז איימקס - המרכז הישראלי לניתוח תנועה וספורט הינו אחד המרכזים החדשניים והבודדים בעולם לביצוע בדיקה דינאמית ופונקציונלית אשר מפענחת, מאתרת ומזהה את הבעיה במערכת התנועה בזמן אמת ומאפשרת התאמת מדרסים, טיפולי פיזיותרפיה ופתרון מדויק ואפקטיבי לכאבים, פציעות והגבלות. לאיימקס מכון פיזיותרפיה בתל אביב ומעבדת ריצה והליכה מהמתקדמות בעולם.
 


קרא עוד
למידע וייעוץ מקצועי
ניגודיות מסך
מוקד מקלדת    גווני אפור
הגדלת אותיות
: הגדל מסך
הצהרת נגישות